Chociaż ta gra jest prosta, nikt nie ma czasu, by się nudzić podczas rozgrywki. Każde pole na planszy jest aktywne. Każdy ruch to kolejne wyzwanie.
Choć celem gry jest zbieranie żetonów (Globina i Hemo), które zdobywa się relatywnie łatwo, trzeba być niezwykle czujnym, bo to, co łatwo przychodzi, jeszcze łatwiej jest stracić. Trzeba uważać na niebezpieczne ataki wirusa, stawać do pojedynków, decydować, kiedy warto wymieniać żetony Globina na żeton Hemo. I tak na marginesie innych zdarzeń poznajemy funkcje śledziony, wątroby, nerek, odkrywamy, przed czym chroni nas mycie rąk.
Karty z pytaniami, gracz wybiera, czy chce odpowiedzieć na pytanie łatwe, czy trudne. W tym celu wybiera kartę z odpowiedniego stosu i głośno czyta pytanie, które jest na górze karty. Żeby sprawdzić, czy odpowiedź na pytanie jest poprawna, należy przyłożyć detektor odpowiedzi do zamazanego na czerwono miejsca na karcie tuż pod pytaniem. (Kliknij aby obrócić)
Karty Szansa i Pech. Wśród kart Szansa są też dodatkowo dwa rodzaje kart: Mistrz i Wirus. Tych kart gracze nie pokazują innym i zachowują je dla siebie.
Grę rozpoczyna najmłodszy gracz. Wybiera pionek, którym chce grać, i ustawia go w odpowiednim układzie na polu START.
Pionki są przypisane kolorem do konkretnych układów.